Seddaappp sangat cheesekut yg suami sy tlg buat...;)
Friday, March 28, 2014
Saturday, March 22, 2014
Cabaran era teknologi
Tak dinafikan teknologi semakin menyesakkan..ianya memudahkan urusan harian..tp disebalik kemudahan ini terdapat cabaran kpd manusia xkira yg tua,remaja,kanak2,lelaki mahupun dikalangan wanita..apa merisaukan fikiran sy waktu ini..applikasi yg mudah sgt didownload di dalam telefon pintar..terdapat byk sgt applikasi dalam data peranti telefon pintar..macam2 n pelbagai aplikasi sehingga ada aplikasi yg boleh menunjukkan video lucah...aplikasi ini boleh di download tanpa sebarang tapisan keselamatan...bayangkan kalau budak remaja bawah umur yg menjumpai aplikasi ini dgn hanya menaip 'video'...resultny sudah dpt menyenaraikan bbrapa aplikasi video sex ini...dgn perkataan install maka applikasi ini dpt didownload dgn mudah sekali tanpa meminta password atau no kad pengenalan yg mengesahkan bahawa yg mendownload aplikasi ini adalah pelajar tingkatan 2!!!!!jd bg ibu bapa yg kurang memantau perbuatan anak mereka pada peranti telefon pintar ini, maka mereka tidak tahu yg anak2 mereka sudah terjebak dlm cabaran teknologi ini...ini sangat bahaya..dan boleh menyebabkan byk berlaku kejadian yg tidak baik.bagaimanakah cara terbaik utk menggunakan teknologi tanpa mendatangkan cabaran ini??? Setiap cabaran insyaallah ada jalan penyelesaiannya...pastikan ibu bapa sentiasa memantau telefon pintar anak2...
Wednesday, March 19, 2014
Roti goreng peanut butter dgn madu...
Wow...alhamdulillah..td pg teringin nak makan roti goreng yg mcm kt oldtown restaurant tu..tp kt cni xd oldtown.jd g dpur tgk bahan..alhamdulillah...ada pon..dpat lah mkn ROTI GORENG PEANUT BUTTER WITH HONEY buatan tgn sndiri...sdap menjilat jari...kenyang xmkn smpi ptg...hihi...sng je nk bt...
Bahan2:
Roti putih
Peanut butter
Telor ayam
Madu
Minyak masak
Margerin planta
Langkah2:
1)sapu peanut butter pd roti putih
2)lipat roti yg dah disapu peanut butter..
3)sapu margerin planta plak kt luar atas bawah..
4)pecahkn telor ayam n kacau jap..
5)panaskan sedikit minyak masak
6)ambil roti dan celup dlm telor(pastikan semua bhgian kena telor)
7)goreng roti smpi garing keemasan
8)angkat ke atas pinggan n tuangkn madu ke atas roti goreng td...
9)siap utk mkn.hihi..